Podróże MM

niedziela, 22 września 2019

M jak Martyna - Studentka Kulturoznawstwa. Fotografuje każdego napotkanego na ulicy kota. Z każdej podróży przywozi setki gigabajtów zdjęć, przy czym zawsze zapomina o zmianie strefy czasowej w aparacie. Potrafi wstać o 5 rano, pokonać pieszo wiele kilometrów, przespać się na twardej podłodze i strzelić focha w najmniej oczekiwanym momencie.

M jak Mateusz - Student Iberystyki. Prawdopodobnie przyszły programista. Choćby wyjeżdżał na pół roku i tak da radę spakować się w podręczny. Dużo gada i nigdy nie przyznaje się do winy, bo z reguły ma(m) rację.

MM - Martyna i Mateusz. Dotychczas odwiedzili 34 państwa Europy i Azji. Po powrocie z każdej podróży, zawsze mają już zaplanowaną następną.

TU BYLIŚMY

NAJNOWSZE POSTY:

MARSAXLOKK I TRADYCYJNE, MALTAŃSKIE ŁODZIE : Przed nami następny przystanek w naszej podróży po Malcie. Tym razem wybraliśmy się na zachodnie wybrzeże wyspy do miejscowości o dźwięcznej nazwie Marsaxlokk. Miejsce to słynie z targu, na którym handluje się rybami, oraz z charakterystycznych maltańskich łodzi zwanych luzzu, przycumowanych w tamtejszej przystani. Zachęceni fotogenicznymi widokami po prostu nie mogliśmy nie ... Czytaj dalej

BLUE GROTTO - MALOWNICZE WYBRZEŻE MALTY : Przed nami ostatni dzień na Malcie. Wstaliśmy nieco wcześniej żeby zjeść śniadanie, wypić kawę, spakować bagaże i opuścić nasze mieszkanie. W planach mieliśmy podróż na południowe wybrzeże do dwóch popularnych miejsc na wyspie, a po południu chcieliśmy znaleźć jakieś spokojne miejsce, żeby powylegiwać się w kwietniowym, maltańskim słońcu. Udaliśmy się więc do Valletty, skąd odjeżdżał nasz ... Czytaj dalej

MDINA I RABAT : Malta jest wyspą, której powierzchnia zbliżona jest do obszaru Krakowa. Między tutejszymi miastami kursuje komunikacja miejska, więc za cenę biletu na autobus można łatwo i szybko dostać się na drugi koniec kraju. Postanowiliśmy więc opuścić na krótki czas Vallettę, by zobaczyć inne zabytkowe miasteczka Malty. Udaliśmy się na przystanek autobusowy w stolicy, kupiliśmy bilety po 2€ i po 30 minutach wysiedliśmy w dawnej stolicy Malty - Mdinie. Czytaj dalej

VALLETTA - KOŚCIÓŁ, RYCERZE I DREWNIANE BALKONY : Samolot zaczął zniżanie, zanurzając się w chmurach. Po chwili naszym oczom ukazała się niespokojna tafla Morza Śródziemnego. Wiało. Mocno. Nadlecieliśmy na wybrzeże, a ja zacząłem się zastanawiać, czy pilot w ogóle odważy się posadzić samolot przy takim wietrze. A co, jeśli nie? W końcu na Malcie jest tylko jedno lotnisko. Maszyna zaczęła się gwałtownie przechylać, a od ziemi dzieliło nas już ... Czytaj dalej

ATENY - ANTYCZNE RUINY I GRECKIE LENISTWO : Pewnego dnia siadłem sobie przed laptopem wieczorową porą i zacząłem przeglądać ofertę tanich linii lotniczych. Styczeń w Izraelu, luty w Wielkiej Brytanii, dobrze byłoby znaleźć coś jeszcze na kwiecień. Szczególnie interesująco wyglądały loty do Grecji i na Maltę. W żadnym z tych państw jeszcze nie byliśmy, a ceny za podróż prezentowały się bardzo interesująco. Problem jednak w tym, że nie mogliśmy ... Czytaj dalej

TIMNA PARK, CZYLI AUTEM PO PUSTYNI : Chyba każdy, kto ląduje w południowym Izraelu, prędzej czy później wpisze w wyszukiwarce pytanie: "Co warto zobaczyć w Ejlat i okolicy". Oczywiście, można spakować namiot w duży, turystyczny plecak i jechać na dziko, pokonując pieszo piaszczyste wzgórza Pustyni Negew podczas kilkudniowego marszu. Jeśli jednak nie czujecie się na siłach, by przetrwać dłużej niż dobę w tak ekstremalnych ... Czytaj dalej

RED CANYON - PUSTYNNE GÓRY I MALOWNICZE WĄWOZY : Kolejny styczniowy dzień w Izraelu. Po całodniowym trekkingu po Pustyni Negew, tym razem zaplanowaliśmy zwiedzanie chyba najpopularniejszej atrakcji turystycznej w tej części kraju. Z reguły wolimy podziwiać piękno krajobrazów w odosobnieniu, dlatego ustawiliśmy budziki na wczesno-poranną godzinę, spakowaliśmy zapasy wody, suchy prowiant (czytaj pita + hummus) i w drogę! Czytaj dalej

NAJCHĘTNIEJ CZYTANY POST (55 155 wyświetleń):

BUDAPESZT : Lecimy tam, dokąd uda nam się kupić tanie bilety - to już dla nas standardowy scenariusz. Tym razem nie było inaczej. Za bilety dla 2 osób tam i z powrotem zapłaciliśmy 350 zł. W tą kwotę wlicza się karta członkowska Wizz Discount Club warta 139 zł, która upoważnia do zniżek na wszystkie loty przez rok. Można zatem przyjąć, że za bilety do węgierskiej stolicy zapłaciliśmy po 100 zł/osobę w dwie strony. Z Gdańska do Warszawy dostaliśmy się Polskim Busem za 17 zł ... Czytaj dalej →

ZOBACZ TAKŻE:

MANDATY, CHŁOSTA I KARA ŚMIERCI W SINGAPURZE.
Singapur to państwo znane z bardzo surowego prawa, któremu bezwzględnie podporządkować muszą się także turyści. W dobie otwartych granic, ruchu bezwizowego i łatwości podróżowania, wiele osób przybywa do obcego kraju i przyjmuje w nim normy, które zna ze swojej ojczyzny. Dotyczy to szeroko pojętego zachowywania się, ale także zwyczajów, obyczajów i innych uwarunkowań ... Czytaj dalej →

BRUKSELA - OBRAZ MIASTA PO ZAMACHACH Z 22 MARCA.
22 marca 2016 roku to data najkrwawszego ataku terrorystycznego w historii Belgii. Dwie bomby wybuchły na lotnisku Zaventem o 7:58. Dwie godziny później zamachowiec samobójca wysadził się w metrze na stacji Maelbeek. Zginęło 35 osób a ponad 316 zostało rannych. Nasza podróż do Brukseli odbyła się niespełna miesiąc po marcowych zamachach. Wciąż utrzymywał się trzeci ... Czytaj dalej

HISTORIA KATALONII - DĄŻENIE DO NIEPODLEGŁOŚCI
Katalonia (kat. Catalunya, hiszp. Cataluña) to autonomiczny region w północno-wschodniej Hiszpanii. Kojarzony jest głównie ze słoneczną Barceloną i jej słynnym klubem piłkarskim. Polskie media niewiele mówią o ruchu separatystycznym Katalończyków, którzy usiłują oderwać się od Hiszpanii i utworzyć niezależne państwo na mapie Europy. Z racji naszego wyjazdu do Barcelony, postanowiłem głębiej  ... Czytaj dalej