STRONA GŁÓWNA

Strony

PRZEWODNIKI

AMSTERDAM : Coś, co zapisuje się w naszym pojęciu pod określeniem tabu, w stolicy Holandii jest spotykane na każdym kroku. W niezliczonych coffeeshopach ludzie palą jointy, rozbrzmiewa klubowa muzyka, a w rozżarzonych czerwienią oknach nagie kobiety prezentują swe kształty. Oto Amsterdam, miasto kipiące erotyzmem, cuchnące marihuaną - liberalna, europejska stolica rozrywki. Czytaj dalej

BARCELONA : Ostatni wyjazd w roku 2014. Po Tatrach, Berlinie i Londynie przyszła pora na Barcelonę. Był to bez wątpienia jeden z naszych najlepszych wyjazdów. Gdy Polacy marzli w kurtkach przy temperaturze 5'C, my cieszyliśmy się południowym słońcem. Na odpoczynek mieliśmy 3 dni. Gdyby nie zaklepany lot powrotny na pewno zostalibyśmy dłużej. Niestety termin i obowiązki były nieubłagane - od 2 do 5 listopada - potem ...Czytaj dalej

BERGAMO : Bergamo - miasto w Lombardii na północy Włoch. Miejsce dla wielu nieznane, bo wielu ląduje tanimi liniami na lotnisku Orio al Serio, by prosto z portu lotniczego udać się do Mediolanu. Niewielu decyduje się zobaczyć piękne miasto w cieniu pobliskiej metropolii. Sami nie wiedzieliśmy za dużo o Bergamo. Polecieliśmy tam tylko z uwagi na fakt, że kupiliśmy bilety za 100 zł w dwie strony oraz dlatego, że stęskniliśmy się za południowym słońcem. Postanowiliśmy zatem ... Czytaj dalej

BERGEN : Tanie bilety to nasza specjalność. Tym razem nie było inaczej. Gdy tylko zobaczyliśmy ofertę linii lotniczych Wizz Air z ceną 39 zł, od razu przystąpiliśmy do realizacji naszego pierwszego w tym roku wyjazdu. Za przelot tam i z powrotem zapłaciliśmy łącznie 78 zł za osobę. Pierwszy raz Norwegię odwiedziliśmy w poszukiwaniu sera, a tak na poważnie chodziło o nasz debiut lotniczy w roli pasażerów. Za drugim razem wylądowaliśmy w Stavanger ...  Czytaj dalej

BERLIN : Wyjazd do Berlina kosztował nas 60 zł. W dwie strony! To daje przejazd za jedyne 30 zł. Właśnie za to lubimy Polskiego Busa! By pozbyć się problemu noclegu, wybraliśmy trasę z Gdańska do Berlina przez...Warszawę. Całkiem nie po drodze, ale dzięki temu wariantowi kupiliśmy śmiesznie tanie bilety i oszczędziliśmy na noclegu. Odjazd z dworca na Młocinach o godzinie 23:00. Przewoźnik zawiózł nas w samo serce Berlina na około 8 rano. W stolicy Niemiec ... Czytaj dalej

BLOIS : Blois to niewielkie, urokliwe miasteczko, które odwiedziłem po drodze do Zamku Chambord. Całe miasto można zwiedzić w pół dnia. Choć nie jest to miejsce oblegane przez turystów, to warto się tu choć na chwilę zatrzymać. Blois było przez wieki siedzibą królów. Świadczą o tym zapisy z kronikach jak i również zamek, który można podziwiać do dziś. Jest to jedna z największych rezydencji w dolinie ... Czytaj dalej

BRATYSŁAWA : Mój wyjazd do Bratysławy budził wśród moich znajomych najróżniejsze reakcje. Jedni pytali, gdzie to jest, inni próbowali nieudolnie ukryć niewiedzę. Ci, którzy uważali w gimnazjum na geografii zastanawiali się, po co tam jadę. Słowacja? Serio? To już nie ma ciekawszych miejsc do podróżowania? Zapewne na niekorzyść Bratysławy działa jej położenie. Większość turystów wybierających się w te rejony wybiera oddalony od stolicy Słowacji o ... Czytaj dalej

BRUKSELA : Przylecieliśmy do Brukseli miesiąc po tragicznych zamachach 22 marca 2016 roku. W dwóch samobójczych atakach zginęło 35 osób, z czego 316 zostało rannych. Przyszło nam oglądać smutne obrazki przygnębionych ludzi, zadumanych w miejscach poświęconych pamięci ofiar. Wojsko na ulicach przypominało nam o smutnych wydarzeniach sprzed miesiąca. Choć wiele osób namawiało nas do zrezygnowania z podróży, postanowiliśmy ... Czytaj dalej

BUDAPESZT : Lecimy tam, dokąd uda nam się kupić tanie bilety - to już dla nas standardowy scenariusz. Tym razem nie było inaczej. Za bilety dla 2 osób tam i z powrotem zapłaciliśmy 350 zł. W tą kwotę wlicza się karta członkowska Wizz Discount Club warta 139 zł, która upoważnia do zniżek na wszystkie loty przez rok. Można zatem przyjąć, że za bilety do węgierskiej stolicy zapłaciliśmy po 100 zł/osobę w dwie strony. Z Gdańska do Warszawy dostaliśmy się Polskim ... Czytaj dalej

CANNES : Cannes jest miastem francuskiej Riviery. Lazurowe Wybrzeże przyciąga tłumy turystów swoimi plażami i niesamowitą atmosferą wypoczynku. To miasto słynie głównie z niezwykle prestiżowych festiwali filmowych takich jak Cannes Film Festival czy Cannes Lions International Advertising Festival. Od epoki średniowiecza aż do XIX wieku była w tym miejscu mała wioska rybacka. Z czasem jednak tereny te zostały zabudowane przez ... Czytaj dalej

CERVO : Podczas naszego pobytu w niezwykłej Imperii, udaliśmy się na krótką wycieczkę do małego, urokliwego miasteczka Cervo. Jest to nadmorska miejscowość o powierzchni około 3 km2, ulokowana 66 m n.p.m., zamieszkana przez około 1200 mieszkańców. Włoski klimat, południowe słońce i wznoszące się nad morzem wzgórza nadają temu miejscu wyjątkowy charakter. Cervo z włoskiego znaczy: jeleń. On sam dumnie widni na herbie miasta. Czytaj dalej

HELSINKI : Helsinki to niezbyt popularne miasto. Powszechnie wiadomo, że jest to stolica Finlandii. Ale czy jest tam coś ciekawego? Choć miasto nie jest szczególnie atrakcyjne pod względem turystycznym, to pobyt w Helsinkach będziemy wspominać bardzo miło. Stolica Finlandii ma swój specyficzny urok. Może to zasługa pięknej architektury, a może zimowej aury miasta na północy? Oceńcie sami. Czytaj dalej

IMPERIA : Publikując ten wpis mam wyrzuty sumienia. Pokazuję Wam miasteczko, w którym zakochałem się od pierwszego wejrzenia. Miejsce niezadeptane przez niemieckich emerytów, ani przez miłośników fotografii z Azji. To moja Imperia, którą chciałbym ogrodzić wysokim murem, by nie umarła. Kwintesencja Włoch. Nie ma tu nic do oglądania. Imperia jest wspaniała sama w sobie. Nie ma turystów, a hotele można policzyć na palcach u dłoni. To cud, że turystyka ... Czytaj dalej

KOPENHAGA : Uwielbiam spontaniczne wyjazdy. Tym razem nie było inaczej. Bez dłuższej chwili zastanowienia padła decyzja o zakupie biletów lotniczych do Malmo (Szwecja) za 78 zł w dwie strony. Martyna poleciała z ciocią zwiedzać Paryż, więc ja w podróż zabrałem ze sobą dobrego kumpla. Celem naszej wyprawy była stolica Danii, Kopenhaga. Czytaj dalej

LONDYN :  Wyprawa do Londynu to dla nas podróż debiutów. Po raz pierwszy: lecieliśmy samolotem sami, bez patrona, podróżowaliśmy liniami lotniczymi Ryanair, nasze stopy stanęły na brytyjskiej ziemi, doświadczyliśmy zmiany strefy czasowej, spędziliśmy noc na lotnisku, stanęliśmy na zachodniej półkuli Ziemi. Do stolicy Wielkiej Brytanii polecieliśmy tylko na weekend. Mamy z tego powodu niedosyt, więc bardzo prawdopodobne, że niedługo znów ... Czytaj dalej

MEDIOLAN : Każda osoba lądująca na lotnisku Orio al Serio musi podjąć decyzję: Jechać do Bergamo, czy do Mediolanu? Większość wybiera tą drugą opcję. My postanowiliśmy podzielić nasz 5-dniowy pobyt we Włoszech: cztery dni w Bergamo, jeden dzień w Mediolanie. Aby zrozumieć naszą decyzję, należy przeczytać obydwa posty opisujące te miasta lub chociażby przejrzeć zdjęcia. Czy Mediolan to ta gorsza część naszego ... Czytaj dalej

MONAKO : Monako to suwerenne miasto-państwo, położone na Lazurowym Wybrzeżu. Graniczy z trzech stron z Francją, zaś od południa z Morzem Śródziemnym. Powierzchnia księstwa to zaledwie 2,02 km2, a populacja liczy 36 371 czyniąc Monako drugim najmniejszym i najgęściej zaludnionym państwem na świecie. Głową państwa jest książę Albert II. Dynastia Grimaldich rządzi tu od roku...1297! Status suwerenności został ustanowiony ... Czytaj dalej →

NICEA : Nicea to miasto znajdujące się na południu Francji przy włoskiej granicy. Jest to jeden z portów Morza Śródziemnego, który przyciąga w to miejsce rzesze turystów. Lazurowe Wybrzeże kusi piękną barwą wody i śródziemnomorskim klimatem. Czytaj dalej

PARYŻ : Spędziłem w stolicy Francji niespełna dwa tygodnie, Martyna 5 dni. Dla wielu podróż do Paryża to największe marzenie. Inni omijają to miasto szerokim łukiem. Wszystko zależy od tego, czego się w Paryżu szuka. Raj dla turystów, którzy przeżywają orgię pod Wieżą Eiffla - koszmar dla podróżników szukających kontaktu z kulturą. "Miasto Miłości" to synonim wywołujący więcej ironii niż sentymentalizmu. Jaki jest więc Paryż? Niewątpliwie pełny wspaniałych ... Czytaj dalej

PRAGA : Projekt Praga, czyli tanie bilety, wycieczka w tę i z powrotem. Dla Martyny był to powrót po 2 latach do czeskiej stolicy. Ja zaś znałem ją tylko ze zdjęć i książek. Miasto nad Wełtawą jest niezwykle popularne wśród obcokrajowców, którzy zawsze z zachwytem wypowiadają się o tym miejscu. Cóż - musieliśmy sprawdzić to osobiście. Warto wiedzieć, iż centrum Pragi znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Początek sierpnia - spakowaliśmy plecaki i ... Czytaj dalej

PREIKESTOLEN : Szykowaliśmy się do tego wyjazdu tak długo, że stawał się on coraz to mniej realny. W końcu udało go się nam zrealizować. Preikestolen - jedno z najpiękniejszych miejsc w Norwegii, w Europie, na Ziemi. Niezwykły cud natury. Skała cięta boskim ostrzem. 600-metrowa przepaść na myśl której przechodzą mnie ciary po dziś dzień. Oto post z serii "mamo, mamo - patrz, gdzie wlazłem!". Czytaj dalej

ROVANIEMI : Oto ostatni etap naszej podróży do Finlandii. Spędziliśmy 12 godzin w podróży, by tu dotrzeć. 840 km autobusem z Helsinek, by przekroczyć granicę koła podbiegunowego na równoleżniku 66°33'39"N. Tak wysoko jeszcze nie byliśmy. Zobaczyliśmy na żywo renifery, odwiedziliśmy wioskę św. Mikołaja, grzebaliśmy się w śniegu po pas. Do pełni szczęścia zabrakło tylko polarnej zorzy. Oto magiczna Laponia! Czytaj dalej

STAVANGER : Stavanger to niewielkie, liczące ok. 130 tyś. mieszkańców miasto, położone w południowo-zachodniej części Norwegii. Spędziliśmy tutaj zaledwie 2 godziny. Tyle czasu nam wystarczyło, by pokręcić się po mieście, porobić zdjęcia, a potem wsiąść na prom do Tau, skąd dalej ruszyliśmy na Preikestolen. Stavanger nie jest miejscem wyjątkowo szczególnym. Nie ma tu zbyt wielu zabytków ani innych atrakcji, które ... Czytaj dalej

TURKU : Turku to miasto położone w południowo-zachodniej Finlandii. Od wczesnego średniowiecza aż do 1812 roku było stolicą państwa. Turku znane jest głównie z przemysłu stoczniowego oraz popularnego uniwersytetu, najstarszego w całej Finlandii. Miasto posiada tylko jedno połączenie lotnicze z Polską - takowe w swej ofercie posiada WizzAir, bezpośrednio z Gdańska. Z racji tanich biletów, postanowiliśmy włączyć Turku do planu naszego pobytu w Finlandii. Przelot ... Czytaj dalej

WATYKAN : Wielu turystów odwiedzających Rzym kieruje swoje kroki ku majestatycznej Bazylice św. Piotra zapominając, że wraz z wejściem na słynny plac, przekraczają oni granicę Włoch. Oto Watykan - najmniejsze - zarówno pod względem powierzchni jak i liczby ludności - państwo świata, enklawa na terytorium Włoch, cel niezliczonych pielgrzymek. W tym poście chciałbym skupić się nie tylko na walorach turystycznych Watykanu, ale także na historii tego kraju ... Czytaj dalej

WERONA : Werona położona jest nad rzeką Adygą, w północno-wschodnich Włoszech. Miasto to zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO dzięki swej strukturze miejskiej i architektonicznej. Werona szczyci się głównie swymi corocznymi festiwalami, amfiteatrem z okresu starożytnego Rzymu oraz domami Romea i Julii - bohaterów dramatu Shakespeare'a. Nic dziwnego, że miasto to odwiedza każdego roku kilkaset tysięcy turystów. Jest ono przepiękne! Czytaj dalej

WIEDEŃ : Przyjechaliśmy do Wiednia około godziny 6 rano. Gdy tylko wysiedliśmy z autobusu, od razu udaliśmy się na stację metra Südtiroler Platz. Byliśmy zmęczeni podróżą, która zajęła nam blisko 14 godzin (autobusem), lecz z momentem postawienia stóp na austriackiej ziemi poziom ekscytacji przerósł chęć odpoczynku. Bezpośrednio z dworca udaliśmy się do pałacu Schönbrunn, by nacieszyć się przepięknym parkiem korzystając z wczesnej godziny. Czytaj dalej

ZAMEK W CHAMBORD : Podczas mojego drugiego pobytu w Paryżu, poświęciłem jeden dzień na podróż do Doliny Loary, słynącej z kolekcji około 300 pięknych renesansowych zamków i pałaców ulokowanych właśnie w tych rejonach. Jadąc z Paryża zahaczyłem jeszcze o dwie niewielkie miejscowości: Blois, oraz Chartres, jednak punktem docelowym był - wybudowany w latach ... Czytaj dalej →