STRONA GŁÓWNA

Strony

POLSKA

TATRY: MARZEC 2017
Oboje potrzebowaliśmy tego wyjazdu. Wymęczeni przez studenckie obowiązki, po zdaniu wszystkich egzaminów, spakowaliśmy plecaki i uciekliśmy w góry. Chyba pierwszy raz pojechaliśmy w Tatry bez parcia na zdobywanie szczytów. Miał to być, po pierwsze, odpoczynek, po drugie, obóz szkoleniowy. Zainwestowaliśmy trochę w sprzęt turystyczno-wspinaczkowy, więc chcieliśmy zapoznać ... Czytaj dalej

TATRY: WRZESIEŃ 2016
Czekaliśmy cierpliwie całe wakacje, aż tłumy turystów zejdą z gór. Wykorzystaliśmy ostatnie wrześniowe dni i wróciliśmy w Tatry. Po wielu trudnych doświadczeniach związanych z kilkunastogodzinną podróżą pociągiem przez całą Polskę wyciągnęliśmy wnioski i tym razem wykupiliśmy miejsca w kuszetce. Dotarliśmy do Zakopanego z rana, wyspani i pełni energii. Plany jak zawsze ambitne..Czytaj dalej

TATRY: LUTY 2016
Wyjazd w Tatry w lutym 2016 roku upłynął pod hasłem "kto nie ma poprawek, ten odpoczywa". Martyna nie mogła mi towarzyszyć, więc po wielu dniach zapewniania, że będę na siebie uważał, spakowałem się i wsiadłem w pociąg. Wyszedłem z domu sam jak palec. Nie było nikogo, z kim mógłbym się pośmiać, ponarzekać czy nawet pomilczeć. Przede mną kilka dni samotnej podróży w miejsce, które ... Czytaj dalej

TATRY: LUTY 2015
Decyzja o wyjeździe w Tatry w lutym była bardzo spontaniczna. Od majowego wypadu w góry minęło sporo czasu, więc zdążyliśmy się stęsknić. Kupiliśmy nasze pierwsze raki, bilety na pociąg i zarezerwowaliśmy noclegi w schronisku. Wybór padł na okolice Doliny Chochołowskiej. Od zawsze staramy się stopniowo podnosić sobie poprzeczkę, więc uznaliśmy Tatry Zachodnie za ... Czytaj dalej

TATRY: MAJ 2014
W Tatry ciągnęło mnie od zawsze. Pierwszy raz, gdy pojechałem z rodzicami w góry miałem zaledwie kilka lat i praktycznie oprócz spaceru nad Morskie Oko nic z tego wyjazdu nie pamiętam. Potem wróciłem w Tatry w wieku 12 lat. Wtedy już razem z siostrą i rodzicami wybraliśmy się na m.in. na Kondracką Przełęcz i Kasprowy Wierch. Wtedy narodziła się we mnie pasja do zdobywania szczytów. Jako chłopiec ...  Czytaj dalej

KRAKÓW - SPACER PO STARYM MIEŚCIE
Kraków to drugie miasto w Polsce pod względem powierzchni i liczby mieszkańców. Uchodzi za najpiękniejsze miasto w Polsce, konkurując z czeską Pragą i słowacką Bratysławą. Kraków jest nam dobrze znany, lecz nigdy nie było specjalnie czasu, by zorganizować się pod kątem bloga. Tym razem postanowiliśmy zatrzymać się w dawnej stolicy Polski w drodze do Zakopanego, by przejść się z aparatami ... Czytaj dalej

ZAKOPANE - MIASTO "OSCYPKÓW"
Długo przymierzałem się do napisania tego posta, ale jakoś nie wiedziałem jak to ugryźć. W Zakopanem byłem już tyle razy, że nie zgubiłbym się tam nawet gdybym chodził po ciemku tyłem. Przyznaję się bez bicia - Zakopane omijam i totalnie nic mnie nie fascynuje w tym miejscu. Kiedy pytają mnie dokąd znów jadę, odpowiadam, że w Tatry. Nie do Zakopanego. Rzeczywiście, jadę w góry, a ... Czytaj dalej

GDAŃSK - CO WARTO ZOBACZYĆ?
Post ten jest dla nas wyjątkowy, bowiem przedstawiamy miasto, w którym mieszkamy, w którym jedno z nas się urodziło (Martyna). Wcielamy się w rolę przewodników, by pokazać miejsce, które przyciąga turystów przede wszystkim swym bogactwem historycznym. Gdańsk - naszym zdaniem najpiękniejsze miasto w Polsce! Czytaj dalej

PKP INTERCITY - POCIĄGIEM PRZEZ POLSKĘ
Pierwsze skojarzenia z pociągami Polskich Kolei Państwowych zazwyczaj działają na niekorzyść przewoźnika - opóźnienia, brudne toalety i niski standard. Sporo jednak się pozmieniało, a samo PKP dokłada wszelkich starań, aby odbudować opinię o polskim transporcie kolejowym. Pociągiem dotrzemy praktycznie do każdego większego miasta. Ponadto wraz z zakupem nowoczesnych ... Czytaj dalej

SŁOWIŃSKI PARK NARODOWY
Między zagranicznymi podróżami warto również pojeździć trochę po Ojczyźnie. Zgodnie z tą myślą wybraliśmy się w wakacje na jeden dzień do Słowińskiego Parku Narodowego. Była to nasza pierwsza wspólna podróż samochodem. Często powtarzamy, że chcielibyśmy zjechać Europę autem. Na początek więc gdzieś blisko. Kierunek - Łeba!    Czytaj dalej

WARSZAWA DA SIĘ LUBIĆ!
Warszawa to dla mnie miejsce wyjątkowe. To tutaj się urodziłem i spędziłem moje pierwsze lata. Dziś razem z Martyną mieszkamy w Gdańsku, lecz do stolicy często wpadamy. Powodów jest wiele: interesy, rodzina... najczęściej jednak Warszawa jest naszym punktem przesiadkowym. Miasto to ma wiele twarzy. Stolicę można lubić, kochać, albo nienawidzić. A może i wszystko na raz :) W moim ...Czytaj dalej

ZAMEK KRZYŻACKI W MALBORKU
Zamek w Malborku to arcydzieło architektury obronnej późnego średniowiecza. Jest to największy gotycki zespół zamkowy na świecie. Obejmuje on swym obszarem teren 21 ha. W drugiej połowie XIII wieku bracia rycerskiego zakonu krzyżackiego wybrali niewielkie wzgórze nad Nogatem na swą siedzibę. Mimo licznych zniszczeń i upływu siedmiu stuleci, wciąż ceglana twierdza góruje nad rzeką ... Czytaj dalej